ملا حسنی در کانادا



ملا حسنی در کانادا

محل درج آگهی شما
Balatarin
لیست وبلاگهای ایرانیان جهان ليست وبلاگهای به روز شده

-------------------

-------------------

Toronto: Click for Toronto, Ontario Forecast Tehran: Click for Tehran, Iran Forecast

-------------------

  • 07/01/2004 - 08/01/2004
  • 08/01/2004 - 09/01/2004
  • 09/01/2004 - 10/01/2004
  • 10/01/2004 - 11/01/2004
  • 11/01/2004 - 12/01/2004
  • 12/01/2004 - 01/01/2005
  • 01/01/2005 - 02/01/2005
  • 02/01/2005 - 03/01/2005
  • 03/01/2005 - 04/01/2005
  • 04/01/2005 - 05/01/2005
  • 05/01/2005 - 06/01/2005
  • 06/01/2005 - 07/01/2005
  • 07/01/2005 - 08/01/2005
  • 08/01/2005 - 09/01/2005
  • 10/01/2005 - 11/01/2005
  • 11/01/2005 - 12/01/2005
  • 12/01/2005 - 01/01/2006
  • 01/01/2006 - 02/01/2006
  • 02/01/2006 - 03/01/2006
  • 03/01/2006 - 04/01/2006
  • 04/01/2006 - 05/01/2006
  • 05/01/2006 - 06/01/2006
  • 06/01/2006 - 07/01/2006
  • 07/01/2006 - 08/01/2006
  • 08/01/2006 - 09/01/2006
  • 10/01/2006 - 11/01/2006
  • 11/01/2006 - 12/01/2006
  • 06/01/2007 - 07/01/2007
  • 10/01/2007 - 11/01/2007
  • 11/01/2007 - 12/01/2007
  • 12/01/2007 - 01/01/2008
  • 04/01/2008 - 05/01/2008
  • 09/01/2008 - 10/01/2008
  • 01/01/2009 - 02/01/2009
  • 02/01/2009 - 03/01/2009
  • -------------------

    Subscribe in a reader

    اشتراک در
    پست‌ها [Atom]

    شنبه، مهر ۱۸، ۱۳۸۳

    فتواي 3 تن از مراجع تقليد درباره برخي ناهنجاري هاي اينترنتی

    (روزنامه کيهان ارگان رسمی زندان اوين)

    جمعي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف!!! طي نامه اي به مراجع تقليد!!!!!!!، حكم برخي از مسائل استفاده از اينترنت!!!!! را استفتا كرده و نظر مراجع تقليد را در اين باره جويا شده اند.

    سؤال1: مراجعه به پايگاه هاي اينترنتي با محتويات فوق الاشاره چه حكمي دارد؟
    سؤال 2: فراهم كردن زمينه انتشار پايگاه هاي اينترنتي با محتواي مذكور توسط مراكز خدمات اينترنتي چه حكمي دارد؟
    سؤال 3: با توجه به اينكه مسدود كردن بخش زيادي از موارد غيراخلاقي و مستهجن در اينترنت امكان پذير است، حضرتعالي درخصوص مسدود كردن اين پايگاه ها توسط مراكز خدمات اينترنتي و مراجع ذي ربط چه حكمي قائل هستيد؟

    پاسخ مراجع طرف خطاب به شرح ذيل است:


    آيت الله مكارم شيرازي:
    با توجه به آنچه مرقوم داشته ايد كه بسياري از پايگاه هاي موجود مشتمل بر اهانت به مقدسات و نشر اكاذيب و برنامه هاي مستهجن و نامشروع جنسي و ترويج فرقه هاي ضاله و مانند آن است، بي شك استفاده از چنين پايگاه هايي حرام و حتي دور از شأن انسان هاي غيرمتعهد به اسلام است!! و بي شك لازم است مراكز خدمات اينترنتي زمينه انتشار پايگاه هاي مذكور را فراهم نسازند و اگر امكان مسدود كردن آنها وجود داشته باشد، مسئولان وظيفه دارند آنها را مسدود كنند تا به وظيفه واجب امر به معروف و نهي از منكر و جلوگيري از نشر فساد عمل كرده باشند. خداوند به همه توفيق عمل به دستورات اسلام دهد.


    آيت الله صافي گلپايگاني:
    جواب 1: واضح است كه مراجعه به پايگاه هاي مذكور با محتوياتشان، خلاف شرع و حرام بيّن است.
    جواب 2: فراهم كردن زمينه انتشار آنها اعانت بر اثم و حرام است.
    جواب 3: هر كس به هر وسيله كه بتواند موارد خلاف شرع پايگاه هاي مذكور را مسدود كند واجب است فورا مسدود كند.


    آيت الله نوري همداني:
    براساس ضوابط فقهي اسلامي هر پديده اي كه با فرهنگ اسلامي در تضاد است و موجب فساد اخلاق افراد جامعه بويژه جوانان عزيز و انحراف از مسير اسلامي مي شود ايجاد آن حرام است و جلوگيري از آن بر كسي كه قدرت جلوگيري دارد واجب است.

    فتوای آيت الله العظمی فقيه الفقها حاج شیخ ملا جسنی الکانادایی:

    ۱- اينترنت حرام است از بيخ. هر وسيله ای هم که اعانت کند اينترنت را مثل خود رايانه و مانيتور و کيبورد وکابل مخابرات مثل کثافت سگ و خوک است و دست زدن به آن باعث نجاست دائمی ميشود.

    ۲- مومنين فقط حق دارند مطالب موافق ما را بخوانند. خواندن و نوشتن مطالبی خلاف نظرات ما حکم محاربه با امام زمان و زنای محصنه با محارم آنهم از دبر دارد و هر کس که قدرت کمر خوبی دارد بايد مرتکبين را تا دسته تنبيه اسلامی نمايد.

    ۳- برای جلوگيری از اينترنت همه اعمال از سوی مسولين مجاز است: بگيريد ، ببنديد ، بکشيد ، حتی ُبُکنيد! همه اين کارها برای اسلام عزيز مجاز است.

    توضيح: جون مادرتون ! فتاوی بالا رو سه چهار بار بخوانيد تا ببينيد اون سه نفر اولی چقدر شوت اند. صد رحمت به فتوای خودمون!




    | ___________________________________________________________________________________________________

    Home